Przejd藕 do tre艣ci g艂ownej
Um贸w si臋0
Blog
O nasHistoria markiMediaKontakt
Specjali艣ciJak um贸wi膰 wizyt臋?Efekty wsp贸艂pracyZr贸b testCennik
AkademiaMoje kursy
5 sierpie艅 2023

Znajd藕 klucz do sukcesu

Co zrobi膰, by mie膰 zgrabn膮 i zdrow膮 sylwetk臋 i unikn膮膰 efektu jo-jo? Sekret ten zdradzi艂a psychodietetyk Sylwia Prawdzik.

Jak znale藕膰 klucz do sukcesu?

Z Sylwi膮 Prawdzik 鈥 psychologiem, psychoterapeut膮 poznawczo-behawioralnym i dietetykiem. Rozmawiamy o jej programie 鈥濩hudnij g艂ow膮鈥,

sposobach na pi臋kn膮 sylwetk臋 i zdrowe cia艂o, a tak偶e o odchudzaniu bez efektu jojo. Rozmawia Marzena Reinert.

Wywiad zosta艂 opublikowany w magazynie Be Active.

R:Dlaczego sw贸j autorski program dotycz膮cy zmiany stylu 偶ycia i nawyk贸w 偶ywieniowych nazwa艂a艣 鈥濩hudnij g艂ow膮鈥?

SP:

Aby schudn膮膰 i utrzyma膰 wag臋, powinni艣my dzia艂a膰 holistycznie i zacz膮膰 u 藕r贸d艂a. Zmiana zaczyna si臋 w naszym umy艣le. Wiele os贸b wie, co trzeba zrobi膰, jednak nie wie, jak wprowadzi膰 te zmiany w 偶ycie. 呕eby zmieni膰 zachowanie, musimy przede wszystkim skupi膰 si臋 na zmianie naszego my艣lenia i zdobyciu nowych umiej臋tno艣ci, kt贸re pomog膮 nam schudn膮膰 i utrzyma膰 wag臋. Sama wiedza na temat zdrowego od偶ywiania nie wystarczy.

R:Co zrobi膰, 偶eby trwale straci膰 zb臋dne kilogramy? Czy systematyczne 膰wiczenia oraz w艂a艣ciwe od偶ywianie wystarcz膮?

SP:

Niestety nie. 膯wiczenia i dieta dzia艂aj膮 tak d艂ugo p贸ki jest stosujemy, a z tym mamy najcz臋艣ciej problem. Dlatego, by zmiana by艂a trwa艂a, musimy zadzia艂a膰 od wewn膮trz. Zdrowego stylu 偶ycia trzeba si臋 nauczy膰 i mam tu na my艣li konkretne umiej臋tno艣ci, tj. samodzielnego motywowania si臋, radzenia sobie z zachciankami, przejadaniem si臋 lub ze zniech臋ceniem, kt贸ry pojawia si臋 w trakcie procesu zmiany, co jest zupe艂nie naturalne. Pokusy nie znikn膮, a motywacja nie trwa wiecznie, dlatego umiej臋tno艣ci radzenia sobie w problemowych sytuacjach s膮 kluczowe dla osi膮gni臋cia sukcesu.

R:Dlaczego odchudzanie to proces, kt贸ry nie mo偶e przebiega膰 szybko, lekko i bez wysi艂ku?

SP:

Im szybciej waga spada, tym wi臋ksze zagro偶enie dla organizmu, co powoduje jego silniejsz膮 mobilizacj臋, aby ten proces zahamowa膰. Szybkie odchudzanie jest prost膮 drog膮 do tycia! Zamiast rozwi膮za膰 problem, zwykle go nasila. Odchudzanie wymaga wysi艂ku i pracy, ale nie oznacza, 偶e musimy si臋 g艂odzi膰 i m臋czy膰 podczas 膰wicze艅. Osoby, kt贸rym uda艂o si臋 schudn膮膰 i utrzyma膰 wag臋 czuj膮 si臋 szcz臋艣liwsze i pewniejsze siebie. Czy to nie jest warte odrobiny wysi艂ku?

R:Zdecydowanie tak. A jak zmiana my艣lenia mo偶e pom贸c nam odchudzi膰 cia艂o?

SP:

Je偶eli uwa偶amy, 偶e jeste艣my zbyt s艂abe, 偶e nie poradzimy sobie z czym艣, to taki spos贸b my艣lenia mo偶e spowodowa膰, 偶e nie b臋dziemy podejmowa艂y si臋 danego dzia艂ania. Taki wzorzec my艣lenia prowadzi do tego, 偶e nie udaje si臋 nam realizowa膰 swoich plan贸w i postanowie艅. Ale to mo偶na zmieni膰 i tym si臋 na co dzie艅 zajmuje w swojej pracy. Podczas indywidualnych spotka艅 ucze nie tylko zdrowych nawyk贸w, ale przede wszystkim pokazuje, jak modyfikowa膰 nieprzydatne wzorce my艣lenia, co pomaga w schudni臋ciu i utrzymaniu wagi na d艂ugo.

R:Czy mo偶esz podpowiedzie膰 wszystkim aktywnym kobietom, jak pokona膰 zniech臋cenie i zwi臋kszy膰 motywacj臋?

SP:

Nie ma z艂otej recepty na motywacj臋. Ka偶da z nas musi mie膰 swoje osobiste powody, kt贸re b臋d膮 na tyle wa偶ne, 偶e b臋dziemy gotowe o nie zawalczy膰. To wyb贸r pomi臋dzy tym, czego potrzebuj臋 w danej chwili, a tym jak chc臋, by wygl膮da艂o moje ca艂e 偶ycie. Takiego podej艣cia da si臋 nauczy膰. Zniech臋cenie pojawia si臋 u ka偶dego. Nie ma os贸b, kt贸re nie do艣wiadczaj膮 takiego stanu, tylko nie ka偶dy o tym m贸wi. W trudniejszych momentach warto zadba膰 o regeneracj臋 i odpoczynek, o czym niestety cz臋sto zapominamy w pogoni za szybkimi efektami. To prosta droga do pora偶ki. Odpoczynek jest r贸wnie wa偶ny jak ci臋偶ka praca. Aby zwi臋kszy膰 motywacj臋 na co dzie艅, warto nauczy膰 si臋 doceniania siebie i cieszenia si臋 z ma艂ych sukces贸w. Dzi臋ki temu b臋dziemy mie膰 energi臋, by wytrwa膰 w postanowieniach.

Mo偶e Ci臋 r贸wnie偶 zainteresowa膰: