Przejd藕 do tre艣ci g艂ownej
Um贸w si臋0
Blog
O nasHistoria markiMediaKontakt
Specjali艣ciJak um贸wi膰 wizyt臋?Efekty wsp贸艂pracyZr贸b testCennik
AkademiaMoje kursy
3 sierpie艅 2023

Kiedy do dietetyka?

Nawet najmniejsza zmiana wprowadzona teraz, pomo偶e wr贸ci膰 do r贸wnowagi, zdrowia i dawnej formy. Stan cia艂a jest odzwierciedleniem stanu psychiki. Nadprogramowe kilogramy to efekt nadmiernego jedzenia oraz emocji, z kt贸rymi sobie nie radzisz.聽

Jak upora膰 si臋 ze stresem?

Prawid艂owo skomponowana i przygotowana przez profesjonalist贸w dieta pozwala zadba膰 i o cia艂o, i o dusz臋.

Lecznicze dzia艂anie diety na psychik臋 ma kilka poziom贸w. Polega mi臋dzy innymi na wykorzenianiu z艂ych nawyk贸w 偶ywieniowych (zajadaniu smutk贸w), kt贸re jest charakterystyczne dla kryzysu w zwi膮zku. Warto zainteresowa膰 si臋 tematem powa偶nie. Zamieszczamy kilka prostych porad i dajemy gwarancj臋, 偶e s膮 przydatne.

Stres wymaga holistycznego podej艣cia: zdrowa dieta, odpowiednia ilo艣膰 snu, w艂膮czenie do codziennego grafiku aktywno艣ci fizycznej. A do tego zdrowe podej艣cie do 偶ycia. To, jak postrzegasz rzeczywisto艣膰 i co my艣lisz o 艣wiecie, ma ogromny wp艂yw na poczucie szcz臋艣cia i harmonii w 偶yciu. Staraj si臋 nie nakr臋ca膰, mniej zamartwia膰 i, na ile to mo偶liwe, ocenia膰 rzeczywisto艣膰 na podstawie fakt贸w.聽Racjonalny spos贸b my艣lenia pozwoli ci dostrzec r贸偶nic臋 mi臋dzy tym, na co masz wp艂yw i co mo偶esz zmieni膰, a tym, co trzeba zaakceptowa膰.聽呕ycie stanie si臋 spokojniejsze i szcz臋艣liwsze. W twojej sytuacji lista tych czynnik贸w brzmi jak lista dobrych 偶ycze艅, ale przecie偶 zawsze mo偶na co艣 zrobi膰. Trzeba tylko zacz膮膰 鈥 a b臋dzie lepiej.

Jak odzyska膰 sprawno艣膰 fizyczn膮?

Aktywno艣膰 fizyczna pozwoli ci odzyska膰 si艂臋 i energi臋. Ale teraz tkwisz w b艂臋dnym kole. Bo nie masz si艂y i energii na podj臋cie aktywno艣ci fizycznej. Nie rzucaj si臋 na g艂臋bok膮 wod臋. Nie planuj od razu czterech trening贸w w tygodniu po godzinie, bo taki plan jest z g贸ry skazany na pora偶k臋.

Obecnie z pewno艣ci膮 powstrzymuj膮 ci臋 r贸偶ne nie艣wiadome procesy i zapewne obserwujesz na poziomie swej 艣wiadomo艣ci lawin臋 sabotuj膮cych przekona艅 鈥 skutecznie utwierdzaj膮cych ci臋 w prze艣wiadczeniu, 偶e ledwo masz si艂臋, 偶eby oddycha膰, wi臋c wygospodarowanie dodatkowego czasu na 膰wiczenia jest absolutnie niemo偶liwe; przywo艂uj膮cych we wspomnieniach wcze艣niejsze pr贸by zako艅czone niepowodzeniem. Podsuwaj膮 ci obraz siebie jako osoby o s艂abej woli, mi臋czaka i nieudacznika. Ruszaj powoli, a si臋 rozruszasz. Zamie艅 30-minutowy trening na codzienny 3-minutowy marsz. Albo codziennie pokonuj jedno pi臋tro schodami zamiast wind膮. Po jakim艣 czasie: pokonuj jedno pi臋tro i jeszcze przespaceruj si臋 od jednego przystanku do drugiego albo zacznij parkowa膰 samoch贸d dalej od domu.To jedyny spos贸b, 偶eby unikn膮膰 pojawienia si臋 naturalnego oporu. Rozpocznij od kr贸ciutkich spacer贸w i stopniowo zwi臋kszaj ich czas i intensywno艣膰. Od ma艂ych krok贸w du偶o 艂atwiej rozpocz膮膰 prawdziwe zmiany.

Jak wyj艣膰 z pu艂apki zajadania emocji?

Negatywne emocje s膮 nieprzyjemne, ale potrzebne. Strach chroni przed nag艂ym niebezpiecze艅stwem. Smutek zmusza do zmniejszenia tempa, refleksji, jak mo偶na poradzi膰 sobie z trudn膮 sytuacj膮. Z艂o艣膰 to odpowied藕 na naruszenie twoich granic. Wstyd cz臋sto pomaga skorygowa膰 w艂asne zachowania wobec ustanowionych spo艂ecznie norm. Niestety, nie ka偶dy zosta艂 nauczony w dzieci艅stwie, w jaki spos贸b radzi膰 sobie z prze偶ywaniem tych emocji w zdrowy i konstruktywny spos贸b, a niekiedy poznali艣my z艂e wzorce post臋powania.

Kiedy dzieci s膮 smutne, matki najcz臋艣ciej staraj膮 si臋 poprawi膰 im humor, przygotowuj膮c ich ulubione potrawy. A kiedy 藕le si臋 zachowuj膮, rodzice przekupuj膮 je s艂odyczami. Tak si臋 zaczyna mechanizm pocieszania jedzeniem. A to nawyk na wskro艣 niebezpieczny; jedzenie buduje wok贸艂 ciebie obronny mur i odcina od emocji, kt贸re obiektywnie posuwaj膮 ci臋 w dobrym kierunku.

Jedzenie jest niezwykle silnie zwi膮zane z pozytywnymi emocjami; stanowi dla m贸zgu wysoce atrakcyjn膮 nagrod臋.聽Ka偶dy kawa艂ek jedzenia zwi臋ksza wydzielanie dopaminy, wi臋c po posi艂ku pojawia si臋 uczucie szcz臋艣cia i b艂ogo艣ci. Ale po tej chwili ulgi nast臋puje kolejna fala negatywnych emocji (bo pozostaje nierozwi膮zany 偶yciowy problem) 鈥 no i jesz jeszcze wi臋cej i wi臋cej a偶 powstaje b艂臋dne ko艂o. To b艂臋dne ko艂o tak偶e mo偶na przerwa膰. Ale te偶 nie od razu, gdy偶 鈥瀦ajadanie emocji鈥 przebiega automatycznie, ju偶 cz臋sto bez udzia艂u twojej 艣wiadomo艣ci.

Mo偶e Ci臋 r贸wnie偶 zainteresowa膰: