Przejd藕 do tre艣ci g艂ownej
Um贸w si臋0
Blog
O nasHistoria markiMediaKontakt
Specjali艣ciJak um贸wi膰 wizyt臋?Efekty wsp贸艂pracyZr贸b testCennik
AkademiaMoje kursy
5 sierpie艅 2023

Motywacja bez ko艅ca

My艣lisz o zrzuceniu zb臋dnych kilogram贸w, ale obawiasz si臋 o to, 偶e pr贸ba odchudzania zako艅czy si臋 niepowodzeniem? Przeczytaj artyku艂 Sylwii Prawdzik o tym, jak pokona膰 trudne momenty w odchudzaniu.

Poprawi臋 si臋鈥 ale od jutra!

Je艣li zdarzy ci si臋 wpadka, na przyk艂ad zjesz du偶o s艂odyczy, nie przekre艣laj tego dnia! Po pierwsze, zjad艂a艣 najprawdopodobniej 500-1000 kcal, a 偶eby przyty膰 kilogram musia艂aby艣 zje艣膰 o 7000 kcal wi臋cej ni偶 potrzebuje tw贸j organizm. Nie obwiniaj si臋, nie stresuj. Ka偶dy pope艂nia b艂臋dy i ma do nich prawo. Wr贸膰 po prostu do zdrowego jedzenia jeszcze tego samego dnia. Kolejny posi艂ek zjesz mniejszy, z艂o偶ony na przyk艂ad wy艂膮cznie z samych warzyw.

Mam do艣膰 odmawiania sobie wszystkiego!

W odchudzaniu wa偶niejsza ni偶 wyrzeczenia jest 艣wiadomo艣膰 tego, co jesz. Powinna艣 je艣膰 regularnie 3-5 posi艂k贸w dziennie, pi膰 du偶o wody i pozwoli膰 sobie codziennie na ma艂y, ulubiony smako艂yk (ok. 100-150 kcal).聽To oczywiste, 偶e s艂odycze s膮 niezdrowe, ale ich ca艂kowite ograniczenie tylko zwi臋kszy na nie ochot臋.聽艢wiadomo艣膰, 偶e mo偶esz zje艣膰 jak膮艣 ma艂膮 s艂odycz, sprawi, 偶e du偶o 艂atwiej b臋dzie ci trzyma膰 si臋 zdrowego planu w d艂ugim
terminie.

Zn贸w wypad艂am z rytmu, jestem beznadziejna!

Zbyt wiele obowi膮zk贸w, impreza z kole偶ankami i tw贸j plan odchudzania zn贸w leg艂 w gruzach? Pami臋taj, nikt nie jest idealny. a to jeszcze nie pow贸d, by sobie odpu艣ci膰.聽W miar臋 mo偶liwo艣ci wr贸膰 jak najszybciej do regularnego rytmu zdrowego od偶ywiania i trening贸w.聽Nie warto straci膰 tego, co ju偶 osi膮gn臋艂a艣. Wyobra藕 sobie, konsekwencje tego, 偶e poddasz si臋 ca艂kowicie. I zastan贸w si臋, czy na pewno tego chcesz?

To wszystko jest zbyt trudne

Na pewno nie raz przekona艂a艣 si臋, 偶e motywacja jest najwi臋ksza na pocz膮tku i s艂abnie z ka偶dym dniem. To naturalne, 偶e czasem mamy mniej energii i si艂y, ale to nie pow贸d, by si臋 poddawa膰.聽Zr贸b list臋 korzy艣ci i powod贸w, dla kt贸rych chcesz co艣 zmieni膰.聽To jak trening hamowania na lodzie. Je艣li wiesz co robi膰, gdy wpadniesz w po艣lizg, du偶o 艂atwiej sobie poradzisz. Czytanie takiej listy w najtrudniejszych chwilach zawsze pomaga przypomnie膰 sobie o korzy艣ciach i nie skupia膰 si臋 trudno艣ciach.

Mo偶e Ci臋 r贸wnie偶 zainteresowa膰: